03 mars 2011

Finns det något såkallat drömjobb?

Igår var jag ledig och då hängde jag med Jessica när hon klippte sig. Hennes frisör var jätte trevligt och talade väldigt gott om sitt jobb, och hon ägde tydligen salongen. Hon sa till mig att hon tror att hon har funnit sitt drömjobb och skulle inte kunna tänka sig att jobba med något annat. Och där vaknade min dröm att bli frisör, har alltid velat bli frisör, samt även dagisfröken/barnskötare och kurator. Dom är nog mina dröm jobb och ja, frågan är väl varför jag aldrig gick någon sådan linje på gymnasiet. Jag sökte iaf mitt första val till burgårdens frisörlinje och andra valet var hotell & restaurang på burgården. Och jag kom in på mitt andra val. Sen gav jag väl upp allting med det andra. Men nu ska jag faktiskt kolla runt lite, och verkligen ta tag i detta och hitta någon kurs eller någon som tar emot lärling. Jag vill jobba med något praktiskt, och dessvärre kan jag inte se vad jag vill jobba med om 10år. Men man måste börja någonstans och det är väldigt få, som har hittat sina drömjobb. Det är rätt mycket jag kan tänka mig jobba som, t.ex. byggarbetare. Why not liksom?! Det arbetet jag har nu, jag trivs faktiskt i butiksarbete. Det är väldigt social och ingen dag är den andra lik (nästan).
Jag får väl kika runt på våran goda gamla vän, internet.

Fan, min ena högtalare är sönder. It SUCKS!

Inga kommentarer: