24 januari 2011

my head is spinning

Jobbade tidigt idag, 08:00-12:00.
Resten av dagen har jag bara tagit det lugnt, och försökt planera veckan. Har schema för denna och nästa vecka nu, skönt och veta hur man jobbar. Och denna vecka jobbar jag rätt tidiga pass mot slutet av veckan. Det är alltid skönt att sluta tidigt, man får hela dagen över till annat. Och detta är en bra start vecka efter en hel vecka med att man har varit sjuk.
Idag har jag även gett lite tips till en vän som har blivit arbetslös. Och gett tips till mamma. Det är alltid kul när någon tar åt sig ens tips man ger, och jag gillar att hjälpa till så gott jag kan. Jag borde kanske jobba med någonting sådant?! Jag har ju några drömmar, som t.ex. att bli kurator, barnskötare, ha en egen liten butik, frisör. Så mycket man vill göra, fast ändå inte. Känner att jag börjar få igång mitt tänkande igen och min drift att vilja göra någonting. Har inte känt såhär sen jag var arbetslös, vilket är 2år sedan nu. Pågrund av att jag jobbar tidiga pass denna veckan så får jag mer tid till att fundera ut vad jag vill och vad nästa steg är. Det sköna är att man har fast jobb, så man kan säkert börja med någonting vid sidan (så länge iallafall).

Nej, nu ska jag kolla lite mer på Dollhouse. Sen ska jag sova, jobb imorgon med.

Inga kommentarer: