06 juni 2010

helg och sådär

Natten till fredag dygnade jag, för jag hade tvätt tid klockan 4 mitt i natten. Och vid den tiden sov Jessica så gott i min säng. Runt 7 tiden väckte jag henne och vi började förbereda oss för våran lilla roadtrip ner till Skåneland. Vid 8, halv 9 tiden åkte vi ifrån Göteborg, men stannade rätt snabbt i Falkenberg för att ta en glass och jag fick mitt kaffe och cigg. Sedan fortsatte vid neråt, vi körde vilse i Lund och skrek på varandra haha. Men ca 1 timme senare än planerat var vi nere hos min bror i Onslunda, strax utanför Tomelilla. Och jag fick äntligen träffa min söta brorsdotter Novalii. Det var jätte roligt att träffa Marcus och Madeleine igen, samt djuren och självklart Novalii. Vi stannade bara över natten, eftersom vi hade mycket annat planerat denna helg. Stackars Jessica som fick köra hela vägen, men så går det när man är vän med mig som inte har körkort. Igår var Jessica på Green day och jag hade filmkväll. Och idag har vi bara stekt vid en sjö och haft det gott. Imorgon åker Jessica och jag är ledsen. Hon ska lämna mig i två månader(!!) för Grekland och Cypern. Så imorgon kommer inte vara en bra dag för mig, börjar redan känna av allting nu.. Jag är dålig på hejdå även om det bara är för två månader..

Inga kommentarer: