03 mars 2009

Gry


Fredag den 27:e Februari 2009, värsta dagen i mitt liv.
Vi avlivade Gry, hon blev 11år och 171dagar.
Det var anledningen varför jag åkte upp till Gävle, jag var med inne och höll i henne. Jag höll i hennes huvud medan dom gav henne överdosen, det gick väldigt snabbt. Mitt under hela det började jag storlipa så mycket så jag inte kunde andas, men släppte aldrig taget om henne. Och jag insåg, nu är det försent, försent för mig och göra något, försent för att rädda henne. Där försvann en stor bit av mig, Gry har alltid funnits där. Hon var så himla mysig och hon tröstade alltid mig när jag var ledsen. Jag saknar henne så fruktansvärt mycket. och jag kommer aldrig förlåta mig själv (aldrig!!). Det var bara jag och Mamma som åkte till veterinären, och vi fick vara kvar hur länge vi ville och säga hejdå. Jag ville inte lämna henne, fast det var ju inte Gry längre. Bara ett tomt skal, jag pussade henne hejdå och det luktade inte ens gry. Poff bara sådär så var hon borta.
Idag när jag åkte hem, då kom allting. Började nästan gråta på tåget, men på bussen hem grät jag. Och mycket annat som pågår också. Jag vill inte bo i västra götaland längre, för allt påminner om "han". Nu ska jag sörja, mest för min katt.
Jag kan inte fatta.

1 kommentar:

Anonym sa...

:( så kände jag med med Nisse, men det går över.