25 juli 2008

Helt enkelt en dålig dag!

Idag flyttade min mamma och mina 2 katter till gävle.
Jag skulle ju bo hos min bror.
Men tydligen inte, nu bor jag hos min far.
Den personen jag inte ville bo hos.
Visst, jag älskar min far.
men vi funkar inte ihop.
Göteborg har inget och erbjuda mig längre.
Jag är arbetslös, skoltrött, nästan hemlös.
Jag känner mig helt lost, vet inte vart jag ska ta vägen.
Det är dags för mig och växa upp,
och det kan jag inte göra förrens jag får bo själv.
Lära mig ta ansvar för mig själv, mina räkningar och leva självständigt.
Får se vart jag tar vägen, får se hur mycket till jag klarar av.
Det är verkligen inte kul och flytta fram och tillbaka, fram och tillbaka.
Idag är det verkligen en dålig dag,
förutom när jag träffade Anna och Cassie istan som fick mig och må bra för stunden.
Jag vaknade 6 imorse, är otroligt trött.
Jag tror inte jag kommer somna,
för mycket i huvudet, för mycket som pågår.
Det är synd, när man försöker skapa sig ett bra liv,
så rycks allt ifrån en.
Så har det varit den största delen av mitt liv.


/ Susanna

Inga kommentarer: