27 mars 2014

katt, uppfödare, idioti


Jag blir så förbannad, vet inte vem jag ska klaga på.
Ska man klaga på uppfödaren samt anmäla denna för att ha sålt kattungar för tidigt. Kan detta vara en orsak varför lilla Zonic beter sig så konstigt och kan inte direkt kontrollera sitt kisseri, och att han snuttar på filtar är inte normalt. Han snuttar för att han inte fick vara med sin mamma tillräckligt länge. Jag blir så arg och ledsen, för jag vill inte bli tvungen att avliva gosiga, keliga och busiga Zonic. För han är en underbar katt och jag vet att det kanske inte är uppfödarens fel utan detta kan bero på något helt annat. Men jag blir förbannad när någon säljer katter för tidigt för att man är "sjuk" och jobbigt med kattungar?!. Hur sjuk är man när man åker till Ullared och grejer? Samt sen skaffar en ny kull med katter strax efteråt? Man kan ju bara idiotförklara personen, som tydligen inte har någon uppfattning om att det är lag på att sälja katter vid 12veckors tid och inte tidigare.
Vad ska man göra?
Mvh helt förtvivlad och rådlös tjej

Inga kommentarer: