14 maj 2012

I hate mondays

Idag följde jag min syster till jobbet, hon hade friskvård första timmen så vi var ute och promenerade runt omkring i stan. På vägen ner ringde min chef och sa att hon hade hört att jag skulle flytta ner och frågade mig om jag kunde jobba, ska jobba på söndag och får lite extra tider nu under sommaren. När min syster gick till jobbet, gick jag runt i stan och fixade lite saker, behöver ju skor nu när jag ska jobba. Hittade ett par dyra skor, löparskor. Men dom kommer nog till mer användning. Sen beslöt jag mig att ta bussen tillbaka eftersom det blåser otroligt mycket idag och hade börjat regna. Drog hem till min andra syster för vi skulle fixa mina jobbbyxor. Men icke, jag har gått upp i vikt. Byxorna som var lite förstora är nu lite för små. Farligt att flytta till norrland, här går man upp i vikt. Får hoppas att det finns ett par byxor till mig på jobbet.
Nu ska jag kolla lite serie och vila, så otroligt trött tack vare ögoninflammationen (som dock börjar bli bättre).

Inga kommentarer: