18 september 2010

En lång natt

Igår skulle vi ha filmkväll. Jag, Jessica, Carro, Tim och Daniel. Vi chillade hos carro en stund sedan beslöt vi oss att dra till sticky. Efter ca 3timmar på sticky när jag och Jessica står vid baren och chillar, kommer en tjej fram till mig och säger "Din vän Tim spyr blod och ambulansen är påväg". Jag tar tag i Jessicas arm och springer ut. När vi väl kommer ut ser vi att Tim sitter på marken och han frågade mig om jag ville hänga med honom till sjukhuset. Och självklart ställer jag upp för mina vänner. Jag började gråta och frågade om Jessica vill hänga med för att stöta. När ambulansen kom så fick inte Jessica plats, men hon tog spårvagnen till Sahlgrenska sjukhuset. (TACK). När vi kom fram tog dom blodprov och undersökte honom, och efter en timme på sjukhuset somnade Tim och senare somnade Jessica. Efter ca 5timmar kom äntligen läkaren och sa att blodprovet såg bra ut och att allting skulle lösa sig själv. Att det tog 5timmar bara för att säga det där är ju sinnessjukt. Jag är glad att det inte var något allvarigt, men man vet ju aldrig.. Och sen gick det inga bussar hem till Tim på morgonen så han däckade på min soffa. Jag har bara sovit 3timmar i natt för att jag skulle jobba och tim låg fortfarande och sov när jag åkte till jobbet. Nu ska jag allt kolla film och vila tills jag somnar.
Hoppas ni andra hade en bättre fredags natt än vad jag hade. Och kom ihåg att alltid finnas där för era vänner.

Inga kommentarer: