07 januari 2010

Ny istid.

Det är fruktansvärt kallt ute, och jag oroar mig inför lördag.
Eftersom jag och Zelda ska åka iväg ca70mil, jag får packa henne varmt, samt migsjälv. Ska fixa allting imorgon, eftersom jag är ledig. Sen jobbar jag fredagkväll och på lördag vid kl10 går tåget.
Någonting jag vill ha just nu är en större lägenhet, en två eller en trea. För att kunna göra mer med lägenheten och införskaffa sig allting man vill ha. Och för att jag ska kunna skaffa större lägenhet behöver jag få mer timmar på jobbet eller skaffa mig ett nytt jobb. Jag tjänar just nu, precis så jag klarar mig (+ kan unna mig något litet då och då). Sen vet jag ju inte heller vart jag vill bo, majorna är väldigt lockande, men jag vill inte ha för långt till jobbet. Jag trivs bra här jag bor, området och att det är nära till allting. Det hade ju inte varit fel och ha lite närmare till spårvagnen, faktiskt.
Men jag får se vad som händer, kanske tillochmed flyttar ifrån Göteborg om jag finns arbete och en lägenhet.

Inga kommentarer: